تخصصی ترین مرجع مانومتر

ساخت وبلاگ


مانومتر یکی‌از اشکال دستگاه هایی میباشد که برای اندازه گیری فشار گاز محبوس در یک کاسه و دیگر متغیرها مانند دبی سیال/ گاز، سرعت، سطح مایع و طول به شغل برده می‌شود.

درین نصیب به ذکر کاربرد مانومتر و گونه های آن می‌پردازیم:
کاربرد مانومتر:
انداره گیری فشار:
اندازه گیری فشار، کاربرد مهم سنسورهای فشار میباشد که در مواقعی مثل امکانات هواشناسی، اتومبیل و بقیه وسایلی که در آن ها فشار عملکرد دارااست به فعالیت می‌رود.

اندازه گیری طول از سطح دریا:
کاربرد آن در موشک، ماهواره، بالن‌های هواشناسی و غیره میباشد. در همگی این کاربردها از ارتباط دربین تغییرات فشار با طول نسبت به سطح دریا به کارگیری میشود.

اندازه گیری جریان:
 در‌این کاربرد می‌قدرت با به کارگیری از تاثیر ونتوری و ارتباط آن با فشار، جریان را اندازه گرفت. اختلاف فشار فی مابین دو نصیب یک تیوب ونتوری (با قطرهای دهانه گوناگون) اندازه‌گیری میشود. این اختلاف فشار، با سرعت جریانی که  از تیوب می گذرد  ارتباط بی واسطه دارااست. از آن‌جا که این اختلاف فشار نسبتاً خرد میباشد از سنسور فشار با زمان معدود استعمال می‌گردد.

اندازه گیری طول و عمق:
 از سنسور فشار می قدرت برای اندازه گیری طول سطح مایع بهره مند شد. معمولاً از این شیوه فعالیت  برای اندازه‌گیری جای جسم غوطه ور در آب  و یا این که طول سطح مایع باطن یک مخزن  بهره برد.

تست نشتی:
با اندازه‌گیری افت فشار، می اقتدار نشتی سیستم را به دست آورد. شیوه‌های متداول برای این فعالیت، دو طریق میباشد:
۱) مقایسه فشار سیستم با فشار سیستمی با نشتی مشخص و معلوم و به کار گیری از این اختلاف فشار.
۲) اندازه‌گیری فشار و رسیدگی تغییرات آن در طی یک بازه زمانی مجال.

گونه های مانومتر :
مانومتر U صورت که برای اندازه گیری فشار های نادر از صفر تا ۴ اینچ آب و فشارهای زیاد از صفر تا ۴۸ اینچ جیوه گزینه به کار گیری قرار می‌گیرد.
مانومتر مخزن دار که برای اندازه گیری فشارهای معدود تا ۱۲ اینچ آب و فشارهای زیاد تا ۴۸ اینچ جیوه گزینه استعمال قرار می گیرد.
مانومتر مایل که جهت اندازه گیری فشار های نادر تا ۰٫۵ اینچ آب آیتم به کار گیری قرار میگیرد.

تخصصی ترین مرجع مانومتر...
ما را در سایت تخصصی ترین مرجع مانومتر دنبال می کنید

برچسب : مانومتر, نویسنده : حجت عسکری manometer بازدید : 148 تاريخ : پنجشنبه 23 تير 1401 ساعت: 16:19

 


کاربرد مانومتر دیفرانسیل
دیفرانسیل ابزار اندازه گیری فشار به صورت عظیم ای در فرآیندهای شیمیایی، فیبر شیمیایی، متالورژی، برق، هواخواهی از آب، تیم ژنراتور نیروگاه، انرژی هسته ای و بقیه قسمت های صنعتی برای اندازه گیری فشار دیفرانسیل، جریان و بقیه پارامترهای رسانه های گوناگون مایعات (گاز) به کارگیری میشود. . اندازه گیری فشار دیفرانسیل در پتروشیمی، برق و بقیه شرکتهای عمدتاً در سیستم های کلیدی مانند سانتریفیوژها، سیستم های روغن کاری کمپرسور و اندازه گیری فشار دیفرانسیل غربال استعمال می‌گردد. برای اندازه گیری اختلاف فشار مثبت و منفی در اتاق منزه اتاق منزه استعمال می گردد. دمنده، سوله داروسازی، کارگاه الکترونیک، تهویه مطبوع، تهویه مطبوع تصفیه، میز فعالیت تصفیه، کنتور اختصاصی اتاق دوش هوای تصفیه، سرعت باد، فشار کوره، فشار دیفرانسیل دریچه، و سطح آب درام بخار تقویت کننده مایع، سیستم هیدرولیک، تشخیص اختلاف فشار غربال تهویه مطبوع منزه، امکانات حذف گرد و غبار پشتیبانی از گوشه و کنار زیست، تشخیص اختلاف فشار کمپرسور هوا و بقیه قطعات. برای تشخیص اندازه گیری فشار دیفرانسیل تهویه دیگ بخار، گاز، مایع، هوا و گاز استعمال می‌گردد. در دست گرفتن نسبت، در اختیار گرفتن خود کار روزنه، فشار خون، فشار تنفس، خطوط لوله و امکانات گوناگون آزمایشی در پروسه احتراق.

شیوه حفظ گیج فشار دیفرانسیل
1. سبک و خصوصیات بایستی پیش از نصب به توجه سنجیده شود، نشانگر نشانگر نباید از کادر سیاه نشانه صفر گم راه خواهد شد، در غیر این شکل بایستی مجدد کالیبره یا این که جایگزین گردد.

2. متر بایستی در محیطی نصب خواهد شد که دمای دور و اطراف گوشه و کنار (یا این که میانگین) -40 ~ + 55 جايگاه سانتیگراد باشد، رطوبت نسبی بیشتراز 85٪ نباشد و لرزش یا این که ضربان شدید فشار اندازه گیری گردیده تأثیری بر روی آن نداشته باشد. قرائت درست

3. دقت داشته باشید که فشار زیاد و نادر نباید معکوس خواهد شد. هنگام فشردن آغاز می بایست فشار بالا و آنگاه فشار زیر ایفا خواهد شد. فشار یک طرفه نباید از حداکثر فشار کاری تجاوز نماید.

4. ابزار می بایست به طور عمودی نصب گردد، و همت نماید شرایط افقی یکسانی را با نقطه فشار محافظت نماید، در غیر این شکل، خطاهای مازاد ناشی از اختلاف سطح مایع می بایست بر این پایه معرفی خواهد شد.

 

تخصصی ترین مرجع مانومتر...
ما را در سایت تخصصی ترین مرجع مانومتر دنبال می کنید

برچسب : مانومتر, نویسنده : حجت عسکری manometer بازدید : 149 تاريخ : چهارشنبه 22 تير 1401 ساعت: 13:11

اندازه‌گیری فشار

این کاربرد، کاربرد اساسی سنسورهای فشار است که در مواردی برای مثال تجهیزات هواشناسی، هواپیما، اتومبیل و سایر وسایلی که در آن ها فشار کارایی دارد به کار می‌رود.

اندازه‌گیری ارتفاع از سطح دریا
کاربرد مانومتر در هواپیما، موشک، ماهواره، بالن‌های هواشناسی و غیره می باشد. در کلیه این کاربردها از رابطه فی مابین تغییرات فشار با ارتفاع نسبت به سطح دریا به کارگیری می‌گردد.

اندازه‌گیری جریان
می‌توان با یاری اثر ونتوری و رابطه اش با فشار، جریان را اندازه گرفت. اختلاف فشار در میان دو نصیب یک تیوب نتوری (با قطرهای دهانه متفاوت) اندازه‌گیری می گردد. این اختلاف فشار، با سرعت جریان گذرنده از تیوب رابطه بدون واسطه دارااست. از‌آنجا‌که این اختلاف فشار نسبتاً کوچک می‌باشد از سنسور فشار با برهه زمانی کم به کارگیری می شود.

اندازه‌گیری ارتفاع / عمق
می‌توان از سنسور فشار برای اندازه گیری ارتفاع سطح مایع استفاده کرد. معمولاً از این تکنیک برای اندازه‌گیری مکان جسم غوطه ور در آب (مانند غواص‌ها، ذیل دریایی‌ها) و یا ارتفاع سطح مایع باطن یک مخزن (مانند مایع درون برج آب) استفاده می شود.

آزمایش نشتی
می‌توان با اندازه‌گیری افت فشار، نشتی سیستم را به دست آورد. شیوه‌های متداول برای این مراد، دو روش هستند:
1) مقایسه فشار سیستم با فشار سیستمی با نشتی معلوم و استعمال از این اختلاف فشار.
2) اندازه‌گیری فشار و رسیدگی تغییرات آن در طی یک برهه زمانی مجال.

یکی از دستگاه هایی که جهت اندازه گیری فشار به عمل می رود، مانومتر (Manometer)می‌باشد، در واقع مانومتر فشار سنجی می‌باشد که با آن فشار گاز محبوس در یک ظرف را اندازه گیری می کنند. مهمترین ادله اندازه گیری فشار لوله بروردون می‌باشد، لوله برودون یکی‌از قسمت های اساسی مانومتر هست که با بازه زمانی به طور تقریب بیضی به طور C ساخته شده که یک طرف آن مسدود و پیاله دیگر آن به نقطه فشار وصل می گردد. فشار سنج های نوع بوردون قادرند از 30 تا 50000 پوند بر اینچ مربع را اندازه بگیرد. فشار وارده باعث می‌گردد نوک آزاد لوله بوردون حرکت کند و این حرکت به وسیله سیستم اهرم به چرخ دنده و عقربه منتقل می شود و عقربه روی صفحه فشار را نماد می دهد.

تخصصی ترین مرجع مانومتر...
ما را در سایت تخصصی ترین مرجع مانومتر دنبال می کنید

برچسب : مانومتر, نویسنده : حجت عسکری manometer بازدید : 156 تاريخ : سه شنبه 21 تير 1401 ساعت: 13:17


گونه های مانومتر با دقت به نوع فشار
سنسورهای فشار میتوانند براساس زمان اندازه‌گیری ، دوران دمای تلاش و از همگی مهمتر نوع فشار اندازه‌گیری طبقه‌بندی شوند. با اعتنا به نوع فشار، فشارسنج‌ها، به ۵ مجموعه طبقه‌بندی می شوند:

سنسور فشار مطلق
این سنسور فشار یک نقطه نسبت به فضای خالی بدون نقص (۰ psi) را اندازه میگیرد. فشار اتمسفریک ۱۰۱٫۳۲۵ KPa (یا این که ۱۴٫۷psi) در سطح دریا نسبت به فضای خالی میباشد.

سنسور فشار حیران Gauge
این سنسور در کاربردهای متفاوتی به کار گیری میشود چون قادر است برای اندازه‌گیری فشار یک نقطه نسبت به فشار اتمسفریک در نقطه دیگر کالیبره گردد. حیران فشار تایر مثالی از نشانگر فشار سرگردان میباشد. زمانی که حیران فشار تایر مقدار 0 psi را میخواند فشار باطن تایر ۱۴٫۷ psi میباشد. یعنی موازی با فشار اتمسفر.

سنسور فشار فضای خالی
این سنسور برای اندازه‌گیری فشار کمتر از فشار اتمسفر در نقطه‌ای معلوم به کارگیری می‌گردد. مرجع سنسور فضای خالی در صنعت گوناگون میباشد که ممکن میباشد موجب غلط خواهد شد؛ فشار نسبت به فشار اتمسفر (مانند اندازه‌گیری فشار سرگردان منفی) و نیز فشار نسبت به فشار فضای خالی .

سنسور فشار تفاضلی
این سنسور تفاضل فی مابین فشار ۲ یا این که چندین نقطه را که تحت عنوان ورودی معرفی می گردند اندازه میگیرد. به عنوان مثال اندازه گیری افت فشار در غربال روغن. فشار تفاضلی هم اینگونه برای اندازه گیری دبی یا این که سطح در مخازن به شغل می رود.

سنسور فشار مهرشده ( sealed )
این سنسور همچون سنسور حیران فشار میباشد با این تفاوت که از قبلی به وسیله تولید کننده برای اندازه گیری فشار نسبت به فشار سطح دریا کالیبره گردیده است.

برای ارزش مانومتر به لینک و پیوند پایین رجوع کنید

https://instrucenter.com/fa/portable-test-equipment/pressure-test-equipment/portable-pressure-manometer-vacuum-meter

 


اشکال فشارسنج ها با دقت به نوع فشار
سنسورهای فشار می توانند براساس مدت اندازه‌گیری ، برهه زمانی دمای کارایی و از کلیه مهمتر نوع فشار اندازه‌گیری طبقه‌بندی شوند. با دقت به نوع فشار، فشارسنج‌ها، به ۵ گروه طبقه‌بندی می شوند:

سنسور فشار مطلق
این سنسور فشار یک نقطه نسبت به فضای خالی بدون نقص (۰ psi) را اندازه می گیرد. فشار اتمسفریک ۱۰۱٫۳۲۵ KPa (یا این که ۱۴٫۷psi) در سطح دریا نسبت به فضای خالی میباشد.

سنسور فشار سرگردان Gauge
این سنسور در کاربردهای متفاوتی به کارگیری میشود چون قادر است برای اندازه‌گیری فشار یک نقطه نسبت به فشار اتمسفریک در نقطه دیگر کالیبره گردد. حیران فشار تایر مثالی از نشانگر فشار سرگردان میباشد. زمانی که سرگردان فشار تایر مقدار 0 psi را می خواند فشار باطن تایر ۱۴٫۷ psi میباشد. یعنی موازی با فشار اتمسفر.

سنسور فشار فضای خالی
این سنسور برای اندازه‌گیری فشار کمتر از فشار اتمسفر در نقطه‌ای مشخص و معلوم به کارگیری میگردد. مرجع سنسور فضای خالی در صنعت گوناگون میباشد که ممکن میباشد موجب نادرست گردد؛ فشار نسبت به فشار اتمسفر (مانند اندازه‌گیری فشار حیران منفی) و نیز فشار نسبت به فشار فضای خالی .

سنسور فشار تفاضلی
این سنسور تفاضل میان فشار ۲ یا این که یک‌سری نقطه را که تحت عنوان ورودی معرفی میشوند اندازه می‌گیرد. به عنوان مثال اندازه گیری افت فشار در غربال روغن. فشار تفاضلی هم اینگونه برای اندازه گیری دبی یا این که سطح در مخازن به فعالیت می رود.

سنسور فشار مهرشده ( sealed )
این سنسور همچون سنسور حیران فشار میباشد با این تفاوت که از پیشین به وسیله آفریننده برای اندازه گیری فشار نسبت به فشار سطح دریا کالیبره گردیده‌است.

تخصصی ترین مرجع مانومتر...
ما را در سایت تخصصی ترین مرجع مانومتر دنبال می کنید

برچسب : مانومتر, نویسنده : حجت عسکری manometer بازدید : 87 تاريخ : دوشنبه 20 تير 1401 ساعت: 14:01


به صورت معمول از مانومتر برای مقایسه فشار دو دور و بر متفاوت (که میتواند دو پیاله آب یا این که باطن و خارج یک لوله و … باشد) استعمال می شود. مبنا عمل بر این میباشد که درلوله U صورت مایعی ریخته میگردد و این مایع بر تاثیر اختلاف فشار دارنده اختلاف سطح می شود. در حالتی که چگالی مایع جانور در فشار سنج را بدانیم می‌توانیم اختلاف فشار در بین دو طرف را احتساب نماییم.

به صورت معمول در مانومتر ها از جیوه یا این که آب (رنگی گردیده) به کار گیری می‌شود، چنانچه در مانومتر جیوه ای اختلاف سطح دو طرف ۷۶ سانتی متر باشد، میتوان اعلام کرد دو طرف به اندازه فشار جو (اتمسفر) اختلاف فشار دارا‌هستند. دیدنی میباشد بدانید فشار جو موازی فشار ۱۰ متر آب میباشد.

برای مشاهده ارزش مانومتر به لینک و پیوند ذیل رجوع‌کنید

ارزش مانومتر

مانومتر چیست ؟ به صورت معمول از مانومتر برای مقایسه فشار دو گوشه و کنار گوناگون (که قادر است دو پیاله آب یا این که باطن و خارج یک لوله و … باشد) به کارگیری می گردد. مبنا شغل بر این میباشد که درلوله U صورت مایعی ریخته می گردد و این مایع بر تاثیر اختلاف فشار دارنده اختلاف سطح می شود. در شرایطی که چگالی مایع جان دار در فشار سنج را بدانیم میتوانیم اختلاف فشار فی مابین دو طرف را احتساب نماییم.

به صورت معمول در مانومتر ها از جیوه یا این که آب (رنگی گردیده) به کارگیری می‌گردد، چنانچه در مانومتر جیوه ای اختلاف سطح دو طرف ۷۶ سانتی متر باشد، میتوان خاطرنشان کرد دو طرف به اندازه فشار جو (اتمسفر) اختلاف فشار دارا‌هستند. دیدنی میباشد بدانید فشار جو موازی فشار ۱۰ متر آب میباشد.

تخصصی ترین مرجع مانومتر...
ما را در سایت تخصصی ترین مرجع مانومتر دنبال می کنید

برچسب : مانومتر, نویسنده : حجت عسکری manometer بازدید : 144 تاريخ : شنبه 18 تير 1401 ساعت: 15:42


مانومتر لوله بوردون چیست؟

مانومتر لوله بوردون وسیله ای میباشد که برای سنجش و اندازه گیری فشار استعمال میگردد که بوسیله یوجین بوردون در سال 1849 خلاقیت شد.

درین دستگاه لوله بوردون به جهت خواص ارتجاعی یک عنصر حسگر فشار میباشد.

می قدرت آن را برای محدودیت فشار تا 100000 psi شغل کرد.

این یک مانومتر رایج در اکثری از کاربردهای صنعتی میباشد.

عموماً از دید بازه زمانی بیضی یا این که بیضوی میباشد که یک رمز آن مهر و موم گردیده و به صورت C صورت که به لوله بوردون پر اسم و رسم میباشد خم می‌شود و لوله دیگر برای اندازه گیری فشار میباشد.

 

اصل شغل مانومتر لوله بوردون:

در مجموع به جهت ماهیت الاستیک لوله بوردون عمل می نماید.

 

زمانی که لوله بیضی یا این که بیضی ذیل فشار قرار می‌گیرد، عملکرد می نماید به جهت فشارهای رینگ ای به دیواره لوله، صورت دایره ای پیدا نماید و به جهت این لوله C صورت نیز کوشش می نماید صورت خویش را صاف نماید.

 

اصل فعالیت مانومتر لوله بوردون

این لحظه از صورت c با استعمال از قسمت چرخ دنده و آرایش و پیرایش پینیون تعالی‌نمایی میشود.

 

نمودار فشار سنج لوله بوردون:

مانومتر لوله بوردون

 

ایجاد کرد مانومتر لوله بوردون:

به صورت کلی از موادسازنده پایین درست شده میباشد:

 

الف) لوله بوردون:

 

i) لوله بوردون بیضی یا این که بیضی صورت میباشد و ضخامت آن میان 0.01 تا 0.05 اینچ میباشد.

 

ii) یک راز آن مهر و موم گردیده و رمز دیگر آن برای اندازه گیری فشار گشوده میباشد و در سوکت اثبات میگردد.

 

 

iii) سوکت دارنده پیش گویی هایی برای اتصال حیران با تجهیزاتی میباشد که فشار آنان بایستی اندازه گیری خواهد شد.

 

iv) متریال ایجاد کرد لوله بوردون فولاد ضد زنگ، برنز فسفر و غیره میباشد.

 

v) به صورت کلی لوله بوردون به سه صورت لوله بوردون C صورت، لوله بوردون مارپیچی، لوله بوردون مارپیچ ساخته میشود.

 

vi) لوله بوردون C صورت به صورت وسیع در کاربردهای صنعتی استعمال می‌شود. لوله بوردون C صورت به طور دایره ای خمیده گردیده و بیش تر از زاویه 250 سکو میباشد.

 

یک راز لوله مهر و موم گردیده و به نصیب چرخ دنده و آرایش و پیرایش پینیون وصل گردیده و انتهای دیگر گشوده میباشد و در سوکت قرار میگیرد.

 

ب) آرایش و پیرایش نصیب دنده و پینیون:-

 

ط) تکان انتهای مهر و موم گردیده آزاد غیر خطی میباشد و ضرب کوچکتر تکان انتهای نوک با استعمال از آرایش و پیرایش نصیب چرخ دنده و پینیون ایفا میگردد.

 

با به کارگیری از یک لینک قابل تهیه و تنظیم به انتهای مهر و موم گردیده لوله بوردون پیوند می خورد.

 

ج) فلش و شماره گیری: - فلش بر روی دوک چرخ پینیون نصب می‌گردد. ورقه به صورت قوس دایره ای روی محیط نصب گردیده‌است.

 

شغل مانومتر لوله بوردون:

1] انتهای گشوده لوله بوردون به امکانات یا این که سیال متصل میباشد. خط جابجایی که فشار آن می بایست اندازه گیری خواهد شد.

 

2] زمانی که سیال وارد لوله بوردون میشود، تنش های رینگ ای به لوله تولید میگردد که کارایی می نماید لوله دایره ای را صاف نماید.

این اذن میدهد تا انتهای مهر و موم گردیده لوله به طور غیر خطی تکان نماید.

 

3] این جنبش انتهای مهر و موم گردیده بوسیله نصیب چرخ دنده و آرایش و پیرایش پینیون بلندمرتبه می‌شود که به نشانگر اذن میدهد تا روی شیت کالیبره گردیده جنبش نماید.

 

4] زمانی که فشار برداشته میگردد، لوله بوردون صورت خویش را گشوده می‌یابد و به نشانگر اذن میدهد تا در وضعیت صفر تکان نماید.

 

تهیه:-

کالیبراسیون مانومتر لوله بوردون بوسیله دستگاه آزمایش وزن مرده ایفا می گردد.

 

مزایای مانومتر لوله بوردون:

مانومتر لوله بوردون دارنده مزایای تحت میباشد

 

بی آلایش در تشکیل داد.

می اقتدار از آن برای محدوده فشار بزرگ بهره برد.

برای فشار بالا توجه بالایی می‌دهد.

هزینه کمتری دارااست.

نتیجه ها بسیار دقیقی میدهد.

آلرژی خیر و خوبی داره

خروجی مداوم می‌دهد.

می اقتدار از آن برای اندازه گیری خلاء بهره مند شد.

معایب مانومتر لوله بوردون:

مانومتر لوله بوردون دارنده معایب ذیل میباشد

 

در معرض هیسترزیس قرار می‌گیرد.

به آرامی به تغییرات فشار جواب دهید.

به ضربه و لرزش حساس میباشد.

کاربردهای فشار سنج لوله بوردون:

مانومتر لوله بوردون موردها پایین را دارااست

 

روی مخزن ذیل فشار.

روی مخزن هوا

روی خطوط لوله گاز

روی خطوط لوله مواد/سیال

دیگ بخار.

دستگاه های وکیوم سنج.

مخازن فشار کارکشته

مخزن کپسول حریق آدرس.

تخصصی ترین مرجع مانومتر...
ما را در سایت تخصصی ترین مرجع مانومتر دنبال می کنید

برچسب : مانومتر, نویسنده : حجت عسکری manometer بازدید : 194 تاريخ : پنجشنبه 16 تير 1401 ساعت: 15:41

اورلود میتواند بلافاصله محدودیت هر تجهیز اندازه‌گیری فشار را نمایان نماید. مانومتر‌های فشار دیافراگمی در مقایسه با تجهیزاتی با لوله بوردون، می توانند حداکثر فشار بسیار بالاتری را تحمل نمایند. این مزیت مانومتر‌های فشار دیافراگمی به خیال و خاطر پیاده سازی فیزیکی آن‌هاست.
 
یک انقطاع برش از سلول اندازه‌گیری، عامل ایمنی اورلود یک مانومتر فشار دیافراگمی را آرم میدهد: دیافراگم آن قادر است با فلنج بالایی جانبداری خواهد شد. به علاوه، از آنجایی که دیافراگم یک کانتور با امواج صاف گردیده داراست، استدلال حمایت بیشتر هم می گردد زیرا مساحت تماس والا‌خیس میباشد. این مانومتر‌های فشار ، سطح ایمنی اورلود پنج موازی فراتر از مقدار فول‌اسکیل دارا‌هستند – این مقدار برای مانومتر‌های فشار لوله بوردون حدود ۱٫۳ موازی از استاندارد بیشتر میباشد.
 
ایمنی اورلود بالا، به خیال مبنا دیافراگم (۱) میباشد که در فلنج بالایی و کانتور آن از امواج صاف گردیده فیض میگردد. با مدت‌های اندازه‌گیری در بازه زمانی‌ی mbar، مدد از روش یک ورقه‌ی زیرین دیافراگم ماشین‌گردیده منحصر ارتقاء پیدا می‌نماید، کاغذ‌ای که دیافراگم به طور کامل روی آن قرار میگیرد.(۲)
 
 
سوای دفرمگی
ایمنی اورلود ابزارآلات المان دیافراگم هنوز می تواند تا هزاران توشه ارتقاء پیدا نماید. تا سقف ۴۰۰ توشه ممکن میباشد، حتی با بازه زمانی‌ی اندازه‌گیری ۰٫٫٫۱۶ mbar.
در این صورت، فلنج بالایی یک شیت زیرین دیافراگم فلزی و به صورت ویژه ماشین‌گردیده دارااست، که المان دیافراگم روی آن قرار میگیرد، در حالتی‌که از مقدار فول‌اسکیل بگذرد.
با این تماس بدون نقص کل سطح، هر دفرمه شدن پلاستیک مستثنی گردیده و پایداری درازمدت ارتقاء پیدا می‌نماید. برای زمان‌های اندازه‌گیری mbar، با به عبارتی رویه مقاوم در قبال دفرمگی، ایمنی در قبال فشار بیش تر از حد معدود (underpressure) هم ممکن میباشد.
المان‌های دیافراگم معمولا صاف نیستند. فقط یک کانتور با امواج متحدالمرکز، جنبش دیافراگم را ممکن می‌سازد (الزامی برای اندازه‌گیری مکانیکی) از یک تا سه میلی‌متر در طی، یار و همدم با خطی بودن عالی.
به کارگیری در کاربردهای بهداشتی
مانومتر فشار دیافراگمی: یک ابزار آشنا برای بخش اعظمی از کارکنان و فعالان در حیطههای گوناگون صنعتی میباشد و فروش مانومتر‌های فشار دیافراگمی بهداشتی هم در بازار، به صورت قابل توجهی ارتقاء پیدا نموده است. از مزیت مانومتر‌های فشار دیافراگمی می‌اقتدار به مورد ها پایین اشاره نمود:

  لوله بوردون مانومتر فشار : روش کارایی

راز هم کردن و مفتوح کردن سریع و معمولی مانومتر فشار دیافراگمی از کالا فولاد ضد زنگ
نخستین از کلیه، ما شاهد این مساله هستیم که پیاده سازی ساختاری و چگونگی ساخت‌و‌ساز مانومتر‌های فشار دیافراگمی بهداشتی در بازار بسیار عالی میباشد. ما با بخش اعظمی از کارگران و کارگر خط مقدم ساخت و ساز حرف کرده‌ایم و تمامی گفته‌اند که شیوه گشوده شدن و به کار گیری از این مانومتر‌ها بخش اعظمی سریع و ریلکس میباشد، که‌این مساله مستقیما امداد می‌نماید که سود‌وری و استانداردسازی عملیات، در سطح خیلی نیکی مراقبت گردد.
موقعیت بهداشتی خیر
از نام مانومتر فشار دیافراگمی بهداشتی می‌اقتدار متوجه شد که بهداشت و تمیزی، خصوصیت مهم این مانومتر میباشد. متریال‌ها و مواد و طریق‌های ساخت‌و‌ساز و پردازش مانومتر فشار نوع دیافراگمی استانداردهای بهداشتی بخش اعظمی بالایی را آماده میاورد و نظافت کردن این مانومتر‌ها بسیار بی آلایش میباشد.
ایمنی بالا در هنگام استعمال
ما همینطور متوجه گردیده‌ایم که تضمین ایمنی برای استعمال از یک مانومتر فشار دیافراگمی بهداشتی بهتر، بسیار شایان توجه میباشد. از یک طرف، تلاش مراحل ایجاد و ماژول ایمنی خویش مانومتر فشار دیافراگمی بهداشتی فوق‌العاده میباشد و در طرف دیگر، مستلزم عملیاتی بی آلایش میباشد، با بالاترین و مشقت بار‌گیرانه‌ترین استانداردهای بهداشتی سازگار میباشد و از لحاظ ضمانت ایمنی، عملکردی بسیار بهتر داراست.

تخصصی ترین مرجع مانومتر...
ما را در سایت تخصصی ترین مرجع مانومتر دنبال می کنید

برچسب : مانومتر, نویسنده : حجت عسکری manometer بازدید : 113 تاريخ : سه شنبه 7 تير 1401 ساعت: 17:51

مانومتر برای اندازه گیری فشار گازها ،ازروش مقایسه آن‌ها با فشار هوا و به یاری دستگاه مانومتر استعمال می گردد . درلوله U صورت مایعی ریخته می‌گردد که در صورتی‌که چگالی مایع جان دار در فشار سنج را بدانیم میتوانیم اختلاف فشار فی مابین گاز و جو را به حساب آوردن نماییم. معمولأ درمانومتر از جیوه استعمال می‌گردد . وقتی که فشار دو گاز در دوحباب موازی میباشد فشار موازی ۷۶۰ میلی متر جیوه (یک جو)خواهد بود.

اشکال متفاوت مانومتر :
عبارتست از مانومتر U صورت که برای اندازه گیری فشار های معدود از صفر تا ۴ اینچ آب و فشارهای زیاد از صفر تا ۴۸ اینچ جیوه گزینه به کارگیری قرار میگیرد.

مانومتر مخزن دار که برای اندازه گیری فشارهای نادر تا ۱۲ اینچ آب و فشارهای زیاد تا ۴۸ اینچ جیوه استعمال میگردد.

مانو متر مایل که جهت اندازه گیری فشار های نادر تا ۰٫۵ اینچ آب گزینه استعمال قرار می‌گیرد.

 

مانومتر اکسیژن
 

فشارسنج-خلاءسنج-مانومتر-هندپمپ-کالیبراتور فشار

مانومتر دوزمانه
 

خلاءسنج-مانومتر-هندپمپ-کالیبراتور فشار-فشارسنج-

به صورت معمول از مانومتر برای مقایسه فشار دو دور و بر متفاوت (که قادر است دو پیاله آب یا این که درون و خارج یک لوله و … باشد) به کارگیری می شود. شالوده فعالیت بر این میباشد که درلوله U صورت مایعی ریخته میگردد و این مایع بر تاثیر اختلاف فشار دارنده اختلاف سطح می شود. در صورتی چگالی مایع جان دار در فشار سنج را بدانیم قادر خواهیم بود اختلاف فشار دربین دو طرف را احتساب نماییم.

به صورت معمول در مانومترها از جیوه یا این که آب (رنگی گردیده) به کارگیری می شود، در حالتی‌که در مانومتر جیوه ای اختلاف سطح دو طرف ۷۶ سانتی متر باشد، میتوان اعلام‌کرد دو طرف به اندازه فشار جو (اتمسفر) اختلاف فشار دارا هستند. جذاب میباشد بدانید فشار جو موازی فشار ۱۰ متر آب میباشد.

 

آیا میدانید چرا در بارومتر و مانومتر از جیوه به کارگیری میگردد ؟
در‌حالتی که به مکان جیوه از مایعات دیگری استعمال شود زیرا چگالی بقیه مایعات از جیوه خیلی کمترند ، می بایست لوله های شیشه ای با طول بسیار زیاد تعیین گردد . برای مثال در حالتی که در بارومتر از آب استعمال شود بایستی طول لوله شیشه ای بیش تر از ۱۰ متر باشد . از طرفی زیرا فشار بخار جیوه بسیار نادر میباشد ، بالای ردیف جیوه در لوله شیشه ای را می اقتدار خلاء به طور تقریب بدون نقص در لحاظ گرفت . البته مایعات دیگر فشار بخار به نسبت متعددی دارا‌هستند که بر روی انتخاب فشار گاز تاثیر می‌گذارد .

 

کاربرد مانومتر :
از مانومتر U صورت می اقتدار برای اندازه گیری فشار، خلاء یا این که اختلاف فشار فی مابین دو نقطه استفاده نمود. این طریق مثلا بی آلایش‌ترین و در عین هم اکنون ظریف ترین شیوه های اندازه‌گیری فشار میباشد. معمولا از این نحوه در مواقعی که نیاز به مشاهده فشار بوسیله اپراتور به طور محلی باشد به کارگیری میشود.

 

مانومتر ویکا Manometer Wika
مثلا مهم‌ترین کمیت های آیتم اندازه گیری در واحد های صنعتی، کمیتفشار است، بگونه ای که برای تعین نوع امکانات ابزار ظریف معمولا یکی‌از گزینه هایی که همواره گزینه پرسش میباشد، فشار سیستم و در فیض ماکزیمم فشار قابل تحمل آن میباشد. از این رو همواره مستلزم تجهیزاتی هستیم تا با دقت به موقعیت محیطی و استاندارد های مربوط بتوانند فشار سیستم را اعلام نمایند و با رعایت آن فعالیت می نمایند.

برای اندازه گیری فشار گاز باطن یک کاسه از وسیله ای بنام مانومتر به کارگیری می گردد . مانومتر یک لوله خمیده میباشد که باطن آن جیوه جای‌دارد. و بر حسب میلیمتر مدرج گردیده‌است. اگر فشار دو طرف لوله با هم موازی باشد، سطح جیوه در دو لوله یکسان خواهد بود . البته در‌صورتی‌که فشار یک طرف لوله بیشتر باشد، جیوه دورن لوله جابجا گردیده و اختلاف سطح جیوه در دوطرف لوله به عبارتی اختلاف فشار دو طرف لوله است .

این کارتن یک مانومتر را علامت می‌دهد شما می‌توانید فشار باطن بالن های متصل به آنرا تغییر تحول داده و تغییرات سطح جیوه در مانومتر را ببینید .

فشارسنج-هندپمپ

فروش گونه های دستگاه های فشارسنج دیجیتالی، عقربه ای، جیوه ای، سرگردان فشار، مانومتر، pressure gauge ، پرشر حیران ، به همپا ارائه ویژگی ها فنی و پند خرید در دسته فنی مهندسی امکانات اندازه گیری و ابزار ظریف سیانکو.

تخصصی ترین مرجع مانومتر...
ما را در سایت تخصصی ترین مرجع مانومتر دنبال می کنید

برچسب : مانومتر , نویسنده : حجت عسکری manometer بازدید : 97 تاريخ : دوشنبه 6 تير 1401 ساعت: 15:56